Salon

Regulamin
Salonu

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG

§ 1

Postanowienia ogólne

1. Niniejszy regulamin, zwany dalej „Regulaminem ”, określa zasady korzystania z usług świadczonych w PANI JANIK Stylizacja & Wizaż Elżbieta Janik, zwanego dalej „Salonem”.

2. Salon świadczy Usług w godzinach:
poniedziałek 14:00-21:00
wtorek 08:00-17:00
środa 7:00-15:00
czwartek 8:00-16:00
piątek 7:00-13:00
sobota 7:00-13:00
oraz w ostatnią niedzielę każdego miesiąca w godzinach 10:00-14:00
jednak z zastrzeżeniem, że wizyta została wcześniej umówiona. Klienci bez umówionej wcześniej wizyty nie są przyjmowani.

3. Klienci Salonu mają obowiązek zapoznania się z Regulaminem przed przystąpieniem do rezerwacji wizyty na dowolną usługę Salonu, zwaną dalej „Usługą”.

4. Regulamin wraz z opisem Usługi stanowi umowę na świadczenie usług.

5. Na terenie całego Salonu, obowiązuje całkowity zakaz palenia i używania tytoniu oraz wyrobów tytoniowych i nikotynowych, w tym papierosów elektronicznych, jak również obowiązuje całkowity zakaz spożywania napojów alkoholowych oraz innego rodzaju używek i środków odurzających.

6. Zabrania się wprowadzania zwierząt na teren Salonu.

§ 2

Definicje

1. Klient – oznacza osobę fizyczną, która ukończyła 18 lat, posiada pełną zdolność do czynności prawnych, która spełnia wymagania opisane w Regulaminie wizyt i korzysta z Usługi.

2. Dziecko/osoba niepełnoletnia - klient, który nie ukończył 18 lat i korzysta z usług Salonu za zgodą rodzica/opiekuna prawnego.

3. Regulamin – oznacza niniejszy Regulamin wizyt, sporządzony i stosowany przez Usługodawcę.

4. Salon – oznacza lokal, w którym Usługodawca wykonuje zabiegi i świadczy usługi.

5. Usługa/Makijaż – oznacza usługę świadczoną przez Usługodawcę na rzecz Klienta, określoną w § 4 niniejszego Regulaminu.

6. Zadatek – forma zabezpieczenia rezerwacji wizyty w danym terminie, którą stanowi procentowo określona kwota Zabiegu, szczegółowo opisana w § 5 niniejszego Regulaminu.

7. Usługodawca – oznacza:
Elżbieta Janik prowadząca działalność gospodarczą pod firmą PANI JANIK Wizaż & Stylizacja Elżbieta Janik, pod adresem ul. Dąbrowskiego 6A, 58-105 Świdnica NIP: 8842732966, REGON: 386609532, zgodnie z dokumentem wygenerowanym z systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, Dane kontaktowe: adres e-mail: elzbieta.cala@gmail.com, numer telefonu: 733-973-142.

§ 3

Klienci

1. Klientem Salonu jest osoba pełnoletnia.
2. Dopuszcza się korzystanie z Usług przez osoby niepełnoletnie, za wyraźną zgodą ich opiekuna lub przedstawiciela ustawowego. Pracownik Salonu jest uprawniony do żądania w każdym czasie, przedłożenia stosownej zgody oraz do odmowy świadczenia Usługi, w przypadku braku takiej zgody.

3. Klient jest zobowiązany do podania informacji na temat swojego stanu zdrowia, jeśli jest to konieczne do podjęcia decyzji o wykonaniu określonej usługi oraz podpisania oświadczenia o prawdziwości podanych informacji.

4. Klient jest zobowiązany do natychmiastowego powiadomienia Usługodawcy o pogorszeniu swojego stanu zdrowia podczas wykonywanego Usługi.

5. Klienci powinni przychodzić na Usługę bez osób towarzyszących.

§ 4

Świadczone usługi

1. Usługodawca świadczy usługi znajdujące się w aktualnym cenniku usług znajdującym się do wglądu Klienta na miejscu w salonie, na stronie www.pani-janik.pl lub na stronie rezerwacji wizyty: www.elisonline.pl/pani.janik

2. Klient przed wyborem Usługi może zapoznać się z jej opisem, czasem trwania oraz ceną.

3. W przypadku uporczywego odwoływania wizyt przez Klienta w terminie późniejszym niż dozwolony niniejszym regulaminem albo niestawiania się na umówioną wizytę bez odwołania wizyty we wskazanym terminie więcej niż 2 razy, Usługodawca jest uprawniony do odmowy świadczenia lub rezerwacji kolejnej wizyty danemu Klientowi.

§ 5

Rezerwacja wizyt

1. Usługodawca prowadzi rezerwację i zapisy na wizyty poprzez :
stronę internetową: elisonline.pl/pani.janik telefonicznie, pod numerem: 733-973-142 lub osobiście w salonie.

2. Celem rezerwacji wizyty na usługę Makijażu, Usługodawca jest uprawniony żądać wpłaty przez Klienta Zadatku w wysokości 50% ceny Usługi.

3. Nieprzystąpienie do Usługi w umówionym terminie bez wcześniejszego odwołania w dozwolonym Regulaminem terminie lub odwołanie Usługi na mniej niż 7 dni przed jej rozpoczęciem, uprawnia Usługodawcę do zatrzymania wpłaconego przez Klienta Zadatku.

4. Dla celów niniejszego Regulaminu, “Siła Wyższa” oznacza jakiekolwiek zdarzenie poza kontrolą SALONU, w tym m.in. zdarzenie losowe, EPIDEMIĘ, wojnę, powstanie, rozruchy, zamieszki, akty terroryzmu, pożar, wybuch, powódź, kradzież istotnego sprzętu, umyślną szkodę, strajk, lock-out, warunki atmosferyczne, akty i regulacje organów administracji państwowej lub samorządowej, choroba osoby wykonującej zabieg, nagłe wyłączenie mediów w Salonie. Salon nie będzie ponosić odpowiedzialności wobec Klienta za niewykonanie jakichkolwiek obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu w zakresie, w jakim będzie to spowodowane wystąpieniem Siły Wyższej. W takiej sytuacji Klient zostaje umówiony na inny dostępny termin

5. W przypadku realizacji Usługi Zadatek podlega zaliczeniu na poczet ceny Usługi wykonywanej dla Klienta.

§ 6

Spóźnienia

1. W celu zadbania o najwyższą jakość i punktualność usług świadczonych w Salonie Klient powinien stawić się w Salonie na ok.10 minut przed rozpoczęciem Usługi, w celu przygotowania się do Usługi, m.in. skorzystania z szatni, toalety, uzupełnienia odpowiednich dokumentów.

2. O każdym potencjalnym spóźnieniu, Klient powinien poinformować pracowników Salonu telefonicznie z wyprzedzeniem co najmniej 20 minut.

3. Salon dopuszcza spóźnienie Klienta do 10 minut bez konsekwencji skrócenia długości Usługi.

4. W przypadku spóźnienia powyżej 15 minut Salon ma prawo odmówić Klientowi wykonania Usługi i przepisać go na inny termin. Spóźnienie takie traktowane będzie jak nieodwołanie Usługi we wskazanym w niniejszym regulaminie terminie wraz z konsekwencjami wskazanymi w § 5 ust. 3.

5. Każdy przypadek spóźnienia rozpatrywany jest indywidualnie, w zależności od aktualnego obłożenia grafiku Salonu.

§ 7

Płatności

1. Klient jest obowiązany do zapłaty za wykonane Usługi.

2. Cennik Usług jest dostępny w Salonie oraz na stronie rezerwacji wizyty: www.elisonline.pl/pani.janik

3. W Salonie udostępnia się następujące sposoby zapłaty:
a) wyliczona gotówka
b) BLIK
c) płatność zbliżeniowa kartą


4. Cena za wykonaną Usługę zostanie pomniejszona o wpłacony Zadatek.

5. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia tymczasowych promocji, bonów podarunkowych czy pakietów zabiegów. Zasady dotyczące ich zakupu oraz czasu trwania, zostaną uregulowane w odrębnym załączniku do niniejszego Regulaminu.

§ 8

Standardy pracy Salonu

1. Usługodawca oświadcza, że pracownicy są odpowiednio przeszkoleni do pracy na zajmowanym przez nich stanowisku, jak również posiadają wszelkie wymagane certyfikaty, atesty i zezwolenia na pracę w charakterze odpowiadającym ich stanowisku.

2. Pracownik przed przystąpieniem do realizacji Usługi, obowiązany jest sprawdzić stan swojego stanowiska pracy i zadbania o posiadanie zapasu materiałów jednorazowych i ochronnych oraz wysterylizowanych narzędzi.

3. Pracownik, przed przystąpieniem do Usługi, jest obowiązany do dokonania dezynfekcji stanowiska, rąk i przedramion do wysokości łokci oraz narzędzi wielokrotnego użytku. Te same czynności pracownik wykonuje w czasie zabiegu, jeśli przerywa jego ciągłość oraz po zakończeniu Usługi.

4. Pracownicy Salonu są zobowiązani do wykonywania zalecanych badań zdrowotnych w celu wyeliminowania wszelkich chorób, infekcji, schorzeń i dolegliwości, które mogłyby narazić Klientów na uszczerbek na zdrowiu lub przenieść się na Klientów.

5. Pracownicy Salonu z otwartymi ranami i skaleczeniami lub sączącymi się zmianami skórnymi, niedającymi się właściwie zabezpieczyć przed kontaktem z ciałem Klienta, są wyłączani od świadczenia usług do czasu całkowitego usunięcia powyższych odstępstw.

6. W Salonie są używane jednorazowe aplikatory oraz zdezynfekowane akcesoria i narzędzia.

§ 9

Obowiązki Usługodawcy

1. Usługodawca przed wykonaniem Usługi jest obowiązany:
a) przeprowadzić z Klientem wywiad dotyczący jego stanu zdrowia,
b) w związku z ust. 1 § 8 niniejszego Regulaminu wizyt, odebrać od Klienta pisemne oświadczenie o stanie zdrowia,
c) do przedstawienia Klientowi ewentualnych skutków ubocznych, oraz przeciwwskazań do wykonania Usługi oraz ewentualnych zaleceń po usłudze,
d) do przestrzegania zasad higieny i bezpieczeństwa podczas wykonywania Usług,
e) do dezynfekowania wykorzystywanych narzędzi i akcesoriów


§ 10

Reklamacje

1. Klient ma prawo do złożenia reklamacji sposobu wykonania Usługi lub jej efektów. Do zgłoszenia reklamacji konieczne jest udowodnienie wykonania Usługi w Salonie w dowolnej formie.

2. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać dane osobowe Klienta umożliwiające jego identyfikację oraz zapewnienie kontaktu, oraz opis przyczyny reklamacji wraz z zakresem żądań oraz dokumentację fotograficzną dotyczącą powodu reklamacji.

3. Reklamację składa się w formie pisemnej przysłanej listem poleconym na adres salonu lub osobiście w salonie lub przysłanej na adres e-mail : elzbieta.cala@gmail.com z dopiskiem: REKLAMACJA

4. Usługodawca rozpatrzy reklamację w ciągu maksymalnie 14 dni od jej przyjęcia i poinformuje Klienta o jej rozpatrzeniu na podane w tym celu dane kontaktowe.

§ 11

Dane osobowe

Administratorem danych osobowych Klientów jest PANI JANIK Wizaż & Stylizacja Elżbieta Janik Z Administratorem ochrony danych można kontaktować się pocztą elektroniczną pod adresem e-mail: elzbieta.cala@gmail.com Dane osobowe Klientów pozyskane w związku z korzystaniem z usług salonu, będą przetwarzane w następujących celach: w celu komunikacji z klientem (otrzymywanie za pośrednictwem telefonii komórkowej i poczty elektronicznej informacji dot. planowanych wizyt) oraz w celu wykonania usługi. Podstawą prawną przetwarzania danych Klientów będzie: udzielona zgoda, niezbędność do wykonania umowy lub do podjęcia działań na żądanie Klienta przed zawarciem umowy, niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, niezbędność do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora np. takich jak udzielania odpowiedzi na pisma i wnioski Klientów. Dane Klientów mogą być przekazywane następującym podmiotom: procesorom (podmioty przetwarzające) w związku ze zleconymi przez PANI JANIK Wizaż & Stylizacja Elżbieta Janik działaniami, podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, podmiotom kontrolnym i nadzorczym, organom egzekucyjnym, firmom kurierskim, które będą dostarczać przesyłki do Klientów, kancelariom prawnym, którym np. PANI JANIK Wizaż & Stylizacja Elżbieta Janik zleciła prowadzenie postępowania. Dane Klientów będą przekazane do państwa trzeciego (np. USA) w związku z prowadzonymi działaniami na Facebooku. Okres przetwarzania danych osobowych Klientów jest uzależniony od celu w jakim dane są przetwarzane. Okres przez który dane osobowe będą przechowywane jest obliczany w oparciu o następujące kryteria: przepisy prawa, które mogą obligować . PANI JANIK Wizaż & Stylizacja Elżbieta Janik do przetwarzania danych przez określony czas (np. dane nt. faktur przechowujemy przez 5 lat od końca ostatniego roku rozliczeniowego), okres, który jest niezbędny do obrony interesów PANI JANIK Wizaż & Stylizacja Elżbieta Janik, oraz okres na jaki została udzielona zgoda. Ponadto, informujemy, że Klienci mają prawo do: żądania dostępu do danych osobowych ich dotyczących sprostowania ich danych, żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia, usunięcia ich danych lub ograniczenia ich przetwarzania wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania ich danych osobowych przeniesienia ich danych osobowych Jednak w wyjątkowych sytuacjach dane nie mogą być usunięte natychmiast. Są to:
- dane, które są niezbędne do realizacji usługi i ewentualnego okresu reklamacyjnego,
- dane co do których istnieją podstawy prawne, aby mimo tego kontynuować przetwarzanie,
- dane przetwarzane w zgodzie z innymi przepisami prawa.


Klienci mają prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem. W przypadku wątpliwości co do prawidłowości przetwarzania danych osobowych przez PANI JANIK Wizaż & Stylizacja Elżbieta Janik Klienci mają prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Wszelką korespondencję w sprawach związanych z przetwarzaniem a danych osobowych prosimy kierować na adres Administratora z tematem “Dane osobowe”  na skrzynkę: elzbieta.cala@gmail.com Dane osobowe Klienta przetwarzane są zgodnie z w.w treścią i w celach wskazanych w ww. klauzuli informacyjnej, z którą Klient również zapoznaje się podczas pierwszej wizyty w Salonie.

§ 12

Postanowienia końcowe



1. Każdy Klient ma prawo wglądu do Regulaminu wizyt, cennika i certyfikatów, na które powołuje się Usługodawca.

2. Za wszelkie uszkodzenia wyposażenia Salonu, Klienci odpowiadają bez ograniczeń zgodnie z art. 415 kodeksu cywilnego. Za uszkodzenia spowodowane przez osoby niepełnoletnie odpowiedzialni są ich ustawowi przedstawiciele.

3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmian w Regulaminie wizyt i poinformowania o nich Klienta przed zapisem na wizytę, z ważnych przyczyn to jest np.: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności, zmiany w świadczeniu usług – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. Nowy regulamin wchodzi w życie z dniem wywieszenia go w Salonie.

4. Aktualny Regulamin wizyt jest wywieszony i dostępny w Salonie w miejscu widocznym i dostępnym dla Klientów.

5. Do umów zawartych przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu wizyt obowiązują postanowienia obowiązujące w chwili zawierania tych umów.

6. Klient zawierający umowę na odległość ma 14 dni na wycofanie się z umowy tzn. na odwołanie umówionej wizyty bez potrzeby podawania przyczyny. Jeżeli klient wpłacił na poczet danej wizyty zadatek, zostanie on zwrócony w takiej samej kwocie w terminie do 14 dni od dnia odwołania wizyty tj. wycofania z umowy.

7. Wszelkie spory wynikające ze świadczonych Usług winny być w pierwszej kolejności rozwiązywane polubownie. W przypadku niedojścia do porozumienia spory będą rozstrzygane przez sąd właściwości ogólnej.

8. Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszego regulaminu zostałoby uznane za nieważne, niezgodne z przepisami prawa lub niewykonalne zostanie ono wyłączone z postanowień niniejszego regulaminu, które to w dalszym ciągu będą obowiązywać w najszerszym, dopuszczalnym przez prawo zakresie.

9. Niniejszy Regulamin wizyt obowiązuje od 01.08.2020r.